Digitala trender 2018

Det har visserligen gått några månader på 2018 men vi vill trots detta tipsa er om några trender digitala marknadsförare (eller liknande) bör ha koll på under året som kommer.

  1. ALLA bör ha en mobil strategi. Att ha en välfungerande mobilsida gör att era besökare kan få kontakt med er på ett enkelt sätt. Idag surfar ALLA via mobilen och att då inte ha en mobilanpassad sida är som att skjuta sig själv i foten.
  2. Tillgänglig i flera kanaler. Kommunicera i flera kanaler och analysera därefter vilken kanal som fungerar bäst för respektive målgrupp.
  3. Dela kunskap och annat som är till nytta för era kunder. Detta kallas för content marketing och kan exempelvis innebära nått så enkelt som att svara på kunders kommenterar eller frågor. Content marketing kan också innebära att ni delar med er av kunskap/information som skapar ett värde för kunden.
  4. Skapa rörlig bild. Video är det absolut populäraste sättet att ta till sig information på nätet. Under 2018 kommer 80 procent av innehållet på nätet bestå av video. 

Läs mer om detta på dagensanalys.se 

Undrar du hur ditt företag ska förhålla sig till detta? Hör av er till oss så kan vi tillsammans komma fram till vilken strategi som lämpar sig bäst för er verksamhet.

Lämna en kommentar