Mer pengar till sociala medier

Allt fler företag väljer att lägga mer pengar på sociala medier i och med att rörlig blir allt mer populärt. Vi har tidigare i bloggen nämnt att rörlig bild kommer att vara en av det stora digitala trenderna under 2018. IAB har gjort en undersökning där totalt 350 st marknadsförare samt mediainköpare deltagit. Resultatet styrker just testen om att rörlig bild blir allt mer populärt i sociala medier.

67 % av alla 350 tillfrågade ska nämligen flytta stora delar av sin TV-budet till digital video i sociala medier.

Mindre pengar till TV-reklam och mer till digital video i sociala medier, så ser framtiden ut om man får tro denna undersökning.

De flesta av de tillfrågade vill också att öka sin närvaro i sociala medier då de anser att de har större chans att nå en bred målgrupp.

Hur ser närvaron ut i sociala medier för ditt företag?

Vi hjälper dig med hur du ska tänka för att öka ditt företags närvaro i social medier. Hör av dig till oss så berättar vi mer.

Läs artikeln i sin helhet 

Lämna en kommentar